søndag 3. juni 2012

Tanker ..


Mitt favorittrom i vårt hus ble i dag omgjort til skikkelig gutterom , dette bildet er en mammas "foto" av slik det var .. Nå blir det nok stilen litt mere maskulint ! MEN morro blir det :) 


Men dermed begynte jeg tenke på hva ting i mitt hjem .... & her er noen av mine skatter :

Jeg er  er svak for mine vakre glass fra Knapstad - samlingen er stor
 her hjemme , og jeg nyter synet av de hver dag! 


Disse vakre Babushkaene kjøpte jeg av en russisk nonne - de står på i mitt bokskap , og jeg er så glad i dem . De ble kjøpt hjemme i Kristiansand.
 Men jeg har faktisk også ett sett vakre Babushkadukker kjøpt på et marked i St .Peterburg i 94 ...de er det MASSE historie bak , og mange tanker ... 

Estoniaulykken fulgte oss på turen. Vi kom over dagen før. Og mange hjemme var redde for oss ,unge som vi var fikk vi merke frykt av denne opplevelsen på kroppen og ikke minst en 
helt annen tilværelse og IKKE minst utrygghet.

For min del ga reisen til Russland mange inntrykk; følelsen av det å ikke ha mulighet til en annen tilværelse enn den du er inne i ....lenge i meg ! Det å oppleve mennesker som sitter uten bein, foran det helligste, sin kirke i Russland, er ganske sterkt ...! 
Disse menneskene var så sårbare -triste og helt hjelpesløse .
Vesten sine "idotiske" småproblemer satt mitt i sikringsboksen etter å ha opplevd dette....
Disse syn har forfulgt meg hele livet - og jeg lever i den tro at vi kan gi så mye mere  av det vi har - BARE vi våger å åpne opp vårt sinn litt mer. 


Dette ble et litt personlig innlegg fra meg -.. ikke så mange av de på min blogg, da jeg i bunn og grunn prøver å være litt på avstand, men disse bildene bringte frem minner ..... Så her kom hele tankegangen min her i kveld , men det er jo det som er så fint med å blogge .. er det ikke?


Ingen kommentarer:

Seriale